Większe firmy marketingowe zwykły wspominać, przy okazji chwalenia się swoimi metodami, korzystaniem z usług tak zwanych ambasadorów marki. Tak jak w życiu codziennym, tak i w Internecie, ludzie pytają się o radę, jeśli chodzi o używanie konkretnych produktów. Reklama w Internecie, jak i żadna inna, nie jest bowiem źródłem informacji i aby uzyskać wiarygodne informacje, należy zwrócić się do kogoś, kto miał do czynienia z danym produktem. Ambasador marki po części jest właśnie taką osobą – w teorii to ktoś, kto użył danego produktu i dzieli się opinią o nim. W praktyce, każda jego wypowiedź jest niczym innym, jak właśnie zwykłą reklamą w Internecie. Działa on na określonych zasadach i ma opowiadać o określonych rzeczach. To, że sam używał danego produktu w żaden sposób nie wpływa na jego obiektywność. Ta reklama w Internecie powstała po to, aby zamknąć usta ludziom poruszającym temat etyki, aby dodać miano prawdziwości do postów pisanych pod określony schemat. Ambasador marki niczym się bowiem nie różni od zwykłego marketingowca szeptanego, zobligowanego do wypowiadania się w samych superlatywach o konkretnym produkcie. Jeśli chodzi o jakąkolwiek reklamę – obiektywizm nigdy nie jest jej częścią.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply