Jedną z form reklamy internetowej mogą być artykuły sponsorowane. Artykuł taki zostaje zlecany przez pewną agencję reklamową, albo bezpośrednio przez firmę, która chce się zareklamować. Jego wygląd praktycznie niczym nie różni się od normalnego tekstu redakcyjnego, ale ma on na celu promowanie i przedstawienie w jak najlepszym świetnie pewnych artykułów lub usług. Promocja ta może ujawniać się w mniej lub bardziej delikatny sposób. Cennik opłat, jakie reklamodawca musi zapłacić za taki artykuł sponsorowany jest bardzo podobny do tego, jaki zapłaciłby za reklamę tradycyjną. Tego typu artykuł może zostać napisany przez copywritera lub osobę zatrudnioną w redakcji strony, na której artykuł zostanie umieszczony. Zdarza się wtedy, że zysk z napisania tego typu tekstu trafia bezpośrednio do jego autora. Artykuł sponsorowany pozwala dotrzeć prosto do klienta. Żeby artykuł taki spełnił swoją rolę, czyli wpłynął na zwiększenie sprzedaży danego produktu, powinien być skierowany do właściwej grupy osób, a także spełniać ich oczekiwania i potrzeby. Jego treść powinna być ciekawa dla czytelnika, a nie skupiać się jedynie na pochwałach danego produktu. Takie teksty sponsorowane stanowią doskonałą alternatywę dla nieciekawych i często irytujących bannerów czy billboardów pojawiających się na stronach internetowych.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply