Atak na fora

Jedna z odnóg reklamowania się w Internecie, ta obarczona najgorszą bodaj sławą, to marketing szeptany, przez niektórych zwany „szemranym”. Chodzi w nim o to, że pracownicy firm marketingowych podszywają się pod zwykłych internautów i zachwalają, często w dość bezczelny sposób, dany produkt, czy usługę. Cały problem, jaki wywołuje taka reklama w Internecie, wiąże się z nieudolnością podejmowanych działań. Jeśli treści reklamowe są zbyt oczywiste, każdy internauta zorientuje się, iż ma do czynienia z reklamą i wzniesie „raban”. Może doprowadzić nawet do usunięcia takich reklam, choć oczywiście dużo gorszym wyjściem jest nabranie złego mniemania o danej firmie przez internautów. Jeśli jednak reklama w Internecie tego typu zostanie skonstruowana poprawnie, jeśli „uderzy” w sporą liczbę for, może wygenerować oglądalność przekraczającą nawet reklamy tradycyjne, telewizyjne, czy zamieszczane w prasie. Aby to osiągnąć tego typu reklama w Internecie musi być subtelna, pisana w sposób niewzbudzający podejrzeń. Zamiast prostego powtarzania fraz, musi zapadać w pamięć, budzić emocje – nie wolno również zapominać o tym, aby na każdym forum zamieszczony był inny wątek. Innymi słowy – żadnego kopiuj, wklej. Każdy tekst musi być unikalny.