Błędy w systemach wymiany

Każdy właściciel amatorskiego serwisu chce, żeby jego strona była bardziej popularna i częściej odwiedzana przez użytkowników niż konkurencja. By jednak doprowadzić do takiego stanu należy stronę uprzednio odpowiednio rozreklamować, co nie jest już takie łatwe biorąc pod uwagę fakt, że profesjonalne pozycjonowanie jest płatne, a na to niewielu domorosłych webmasterów może sobie pozwolić. Dlatego też zazwyczaj wybierają oni darmowe sposoby reklamy. Od czasu wprowadzenia systemów wymiany linków, pozycjonowanie znacznie straciło na wartości w oczach ludzi, którzy myślą że samodzielnie mogą wznieść swoją stronę na szczyt wyników wyszukiwań. Niestety jednak już na początku widać jest u nich brak odpowiedniej wiedzy merytorycznej. Objawia się to chociażby tak, że wielu ludzi ilość dodawanych linków, prowadzących do ich strony ustawiają na pułapie kilkudziesięciu dziennie. Wierzą, że w ten sposób pozycjonowanie będzie skuteczniejsze, jednak zazwyczaj przynosi to skutek całkowicie odwrotny w postaci filtra, czy też rzucenia strony przez wyszukiwarkę do sandboxa.