Budowanie społeczności

Internet umożliwił firmom budowanie społeczności wokół swojej marki. Platformy komunikacji międzyludzkiej, takie jak Facebook, oferują przy okazji możliwość wprowadzenia w przestrzeń Internetu stron promocyjnych firm. Tego typu reklama w Internecie bazuje na stworzeniu grupy fanów danej marki, na codziennym towarzyszeniu klientom. Sprawieniu, aby nie zapomnieli o marce. Jednocześnie należy pamiętać, aby tego typu reklama w Internecie nie była zbyt nachalna, bowiem mogłoby to powodować odchodzenie osób od tej firmy. Nie wolno zasypywać ludzi spamem, drażnić niechcianymi informacjami, bo najłatwiej w ten sposób skłonić ich do rezygnacji z subskrypcji. Wielu osobom wydaje się, iż tego typu reklama w Internecie jest prosta do zrobienia, wydaje im się, że wystarczy jedynie wrzucić „domową stronę” firmy na Facebook i wszystko samo zacznie się kręcić – to nieprawda. Także i w tym wypadku złe podejście do tematu może zaowocować efektem odwrotnym do zamierzonego, a więc odchodzeniem klientów od marki, zamiast pozyskiwaniem nowych. Brak ruchu, nowych informacji, lub ich zasyp i trywializowanie powoduje negatywny odbiór takiej reklamy, a co za tym idzie – niestety utratę potencjalnych klientów.