Ten, kto borykał się z kłopotem znalezienia konkretnych informacji w Internecie, wie znakomicie, że bywa to czasochłonne zajęcie, a często mało zadowalające pod względem rezultatów. Szczególnie dokuczliwe okazuje się to, gdy jako potencjalni klienci szukamy informacji o firmach, usługach, gdy jesteśmy w nagłej potrzebie związanej ze znalezieniem danych kontaktowych. W takiej sytuacji korzystamy z wyszukiwarek internetowych, z Google w pierwszej kolejności. Ich działanie opiera się na algorytmach takich jak PageRank. Z kolei specjaliści od marketingu analizują na czym polega działanie tych algorytmów, i na tej podstawie wymyślają i stosują w praktyce mechanizmy pozycjonowania, czy inaczej optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Za sprawą algorytmów wyszukiwarek istotne znaczenie ma ilość linków, jakie prowadzą do strony oraz ich jakość, opisywana rangą strony z zamieszczonym linkiem. To tylko jeden z przykładów, bowiem algorytmy wyszukiwarek odpowiedzialne za przedstawianie wyników na właściwych pozycjach analizują kilkaset czynników danej strony. Specjalista od pozycjonowania musi dojść do tego, które czynniki są najważniejsze i umiejętnie je wykorzystać. Odpowiednie słowa i frazy kluczowe, wpisywane do wyszukiwarki, prowadzą do wyświetlania się na pożądanie wysokich pozycjach.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply