Elastyczność przede wszystkim

Jedną z najważniejszych cech pracy copywritera jest elastyczność. Zajmując się zleceniami dotyczącymi pozycjonowania stron internetowych, można tę elastyczność rozumieć przynajmniej na dwa odmienne sposoby. Po pierwsze, elastyczny musi być sam pracownik. Powinien mieć umiejętność przeskakiwania od krótkich tekstów o charakterze preclowym do długich artykułów dziennikarskich. Musi też radzić sobie za pisaniem na bardzo zróżnicowane tematy, czasami zdecydowanie odległe od zainteresowań i kompetencji copywritera. Istotna jest też druga elastyczność, to znaczy elastyczność warunków samego wykonywania pracy. Zlecenia tego rodzaju można wykonywać w domu przed komputerem. Człowiek sam wybiera sobie zlecenia ze specjalnego panelu i decyduje, ile jest w stanie w danym momencie wziąć na siebie. Są momenty, kiedy nie decyduje się przyjąć dużych obciążeń ze względu na liczne inne obowiązki, a czasami z kolei ma dużo wolnego czasu i dzięki temu zarobi więcej. W zależności od upodobań pracownik sam decyduje, kiedy chce pisać. Niektórzy skuteczniej działają rano, inni dopiero w późnych godzinach nocnych. Są ludzie, którzy wolą napisać naraz bardzo dużo tekstów, tymczasem inni z doskoku piszą po kilka i robią sobie przerwę. Taka elastyczność pracy to dobre rozwiązanie, ale tylko dla osób zdyscyplinowanych.