Obecnie Internet i komputeryzacja na światową skalę nikogo z nas w zasadzie już nie dziwi, zaczynamy przywykać do tego, że nasze życie nierozerwalnie zaczyna być podporządkowane rozwojowi cyber świata. Reklama staje się elementem bardzo oczywistym i normalnym, jeżeli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów, jednak ważnym czynnikiem staje się pewnego rodzaju etyka, czyli brak obrażania jakiejkolwiek grupy społecznej, ludzi i ich poglądów, ponieważ grożą za to szeroko rozumiane konsekwencje prawne. Reklama w Internecie nie różni się formą przekazu od reklamy, jaką zobaczyć możemy w telewizji czy w każdym już sklepie jednak zauważalnym czynnikiem staje się pokonywanie pewnych barier, granic, jakie kiedyś gdzieś w naszych przekonaniach zostały postawione. Warto wziąć pod uwagę, że przy takich reklamach współpracuje sztab specjalistów z dziedzin związanych z człowiekiem jak psychologowie socjologowie, którzy doskonal wiedzą, jakich słów użyć, jakie gesty i obrazy sprawiają, że człowiek chętniej wybiera taki a nie inny produkt. Slogany reklamowe przygotowywane są w bardzo przemyślany sposób aktorzy odgrywający role w reklamach są dobierani pod wieloma względami. I w efekcie końcowym widzimy szczęśliwą rodzinę panią domu, która doskonale sobie radzi z życiem ma czas na sprzątanie domu zabawę z dziećmi i pracę zawodową. Dodatkowo ta sama pani ma oszczędności, które jest w stanie wydawać na wczasy czy przyjemności dla rodziny, te elementy przedstawiają pewnego rodzaju manipulację, z czego nie do końca nawet jesteśmy w stanie zdawać sobie sporawe.
Etyka reklamy w sieci

Leave a Reply