Wraz z rozwojem technologii używanych w projektowaniu stron www następuje też rozwój prowadzenia reklam internetowych. Obecnie na rynku ich form jest naprawdę wiele i warto im się bliżej przyjrzeć, żeby być świadomym w jaki sposób na nas oddziałują. Niestety reklamy te stają się coraz bardziej uciążliwe dla osób korzystających z Internetu. Najczęściej stosowaną formą reklamy są billboardy. Wypierają one tak popularne do tej pory bannery. Dzięki dużym rozmiarom billboard jest bardzo łatwo dostrzegalny przez internautów. Wykonywane są one jedynie w technologii Macromedia Flash. Najczęściej umiejscawiane są one na górze strony, między logo firmy a treścią strony. Kolejną formą reklamy jest skyscraper. Tego typu reklamy umieszczane są najczęściej z boku strony. Charakteryzuje ją niewielka szerokość a wielka długość, co optycznie daje efekt zajmowania niewielkiej płaszczyzny. Buttony są jedną z najmniejszych form w jakich występuje reklama internetowa. W ofertach sieci internetowych nie pojawia się zbyt często. Najczęściej widoczne są one pod paskiem nawigacyjnym, po prawej lub lewej stronie witryny. Jedną z najbardziej nielubianych przez internautów form reklamy są tzw. comet cursor. Relama ta wędruje za kursorem myszy, a użytkownik nie jest w stanie jej wyłączyć.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply