Jakie pozycjonowanie daje efekty

Z punku widzenia zwykłego użytkownika Internetu poruszanie się po labiryncie stron WWW jest zadaniem niełatwym. Wiadomo, że Internet jest strumieniem olbrzymiej ilości informacji, dlatego od początku jego rozwoju problemem było jak z wyłuskać z niego tą potrzebną informację. Rozwiązaniem tego problemu miało być wprowadzenie efektywnego mechanizmu selekcji danych, co udało się osiągnąć dzięki wyszukiwarkom internetowym takim jak amerykański Google. Zdominował on światowy rynek do tego stopnia, że np. prawie 100% internautów w Polsce korzysta z niego regularnie. Taki stan rzeczy to duże wyzwanie dla specjalistów od marketingu internetowego. Oferują oni klientom usługę pozycjonowania, które w Polsce odnosi się do anglosaskiego terminu SEO (search engine optimization), czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Pojęcie to odnosi się do metod, dzięki którym określona strona lub serwis internetowy pojawia się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania dla określonych fraz i słów kluczowych w Google. To co określa się jako SEO poza granicami naszego kraju, zostało w polskiej nomenklaturze rozgraniczone na pozycjonowanie, które dotyczy pozyskiwania linków do serwisów zewnętrznych a optymalizację, związanej z budową wewnętrzną, treścią i strukturą strony. Terminy te mogą być stosowane zamiennie.