Jakie są rodzaje reklamy internetowej

Gwałtowny rozwój Internetu sprawił, że obecnie reklama internetowa jest uznawana za najbardziej skuteczną. Dzieje się tak, ponieważ z sieci korzystają obecnie setki tysięcy ludzi. Dostęp do globalnych zasobów ma niemal każdy. Można więc z dużym prawdopodobieństwem założyć, że do większości z tych ludzi trafi umieszczona w sieci reklama. Oczywiście nie może to być jedno ogłoszenie. Promocja w sieci powinna charakteryzować się przede wszystkim wielokierunkowością i wszechstronnością. W związku z tym powinna ona polegać na stosowaniu kilku działań jednocześnie. Oczywiści na początku warto zacząć od najprostszych firm reklamy internetowej, jakimi jest umieszczanie banerów i pop upów, czyli tak zwanych wyskakujących okienek w najczęściej odwiedzanych serwisach. Można oczywiście pokusić się także o ustalenie sylwetki odbiorcy modelowego i to do niego skierować największą liczbę reklam. Jest to o tyle proste, że w sieci roi się od różnego rodzaju portali tematycznych. Firmy produkujące zabawki powinny więc przede wszystkim koncentrować swoje działania promocyjne na forach czy blogach poświęconych rodzicielstwu lub na stronach dla dzieci. Z kolei firmy kosmetyczne powinny zainteresować się raczej serwisami poświęconymi urodzie. Same banery nie wyczerpują jednak możliwości reklamy, jaką daje sieć. Oprócz nich można także skorzystać z technik takich jak pozycjonowanie lub inne działania e-marketingowe.