Kompetencje dobrego copywritera

Ogłoszenia o pracę dla copywriterów podkreślają z reguły zaledwie kilka cech charakteru i parę umiejętności, jakie powinna posiadać osoba nadająca się na dane stanowisko. Wiadomo więc z góry, że osoba pisząca teksty musi sprawnie władać językiem polskim, szybko przelewać myśli na papier i znać podstawowe zasady edytorstwa. Nieodłączną częścią pracy jest przynajmniej średnia znajomość obsługi komputera oraz posługiwanie się możliwościami Internetu. Dodatkowo może pracodawcy chodzić wyłącznie o osoby z danym wykształceniem kierunkowym, często jednak taki warunek się w ofercie nie pojawia. Jeśli chodzi z kolei o cechy charakteru, to preferowany kandydat powinien być solidny i pracowity oraz systematyczny. Musi umieć wyznaczać sobie cele i konsekwentnie dążyć do ich realizacji. W tego typu zleceniach bardzo ważna jest bowiem terminowość i nie ma mowy o opóźnieniu oddania wykonanego materiału na strony internetowe bez późniejszych konsekwencji dla pracownika. Copywriter powinien mieć świadomość, że sam będzie w dużej mierze decydował o harmonogramie działań, więc to właśnie od jego motywacji wewnętrznej, silnej woli i szybkości pracy zależeć będą dochody, które zyska na współpracy z danym przedsiębiorstwem. Czasami osoby zatrudnione szybko rezygnują, bo odkrywają, że to nie praca dla nich.