Pozycja w wyszukiwarce to miejsce w Internecie

Reklama i marketing w Internecie wkroczyły w nowy etap związany z wprowadzeniem wyszukiwarek. Są one coraz bardziej efektywne, pozwalając użytkownikom na dotarcie do najbardziej poszukiwanych informacji w Internecie. Krok w krok za ich rozwojem podążają specjaliści marketingu wykorzystujący wyszukiwarki internetowe do kampanii reklamowych. Uznawane są one za ekspertów za bardziej skuteczne a przy tym mało kosztowne, szczególnie w porównaniu z typową reklamą graficzną w serwisach internetowych czy mailingu adresowanego na pocztę klientów. Takie formy reklamy uważane są przez odbiorców za wręcz uciążliwe, ich przeciwieństwem są środki stosowane w kampaniach w wyszukiwarce Google. Internauci szukają w niej informacji o firmach, danych kontaktowych do fachowców w najbliższej okolicy. Po wpisaniu w wyszukiwarce określonych słów i fraz wyświetlane są im wyniki z linkami do stron. Wykazano, że zainteresowanie budzą wyniki tylko na pierwszej stronie takiej listy a rzadko sprawdzane są rezultaty na dalszych stronach. Takie wyniki są skutkiem zabiegów określanych w polskiej nomenklaturze pozycjonowaniem. Generalnie jest to zespół technik stanowiących część szerszej kategorii jaką jest optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Są one utworzone na bazie algorytmów stosowanych w wyszukiwarce Google.