Pozycjonowanie od podstaw

Każde przedsiębiorstwo, które chce się liczyć na rynku, musi posiadać swoją witrynę internetową. Nie mówiąc już o biznesach, które bez Internetu nie mogłyby istnieć, jak sklepy internetowe. Jednak estetyczna i funkcjonalna strona to nie wszystko, a właściwie to dopiero początek. Właściciel internetowego serwisu czy webmaster strony firmy czy innego komercyjnego przedsięwzięcia stoi przed koniecznością poprowadzenia kampanii promocyjnej, która ma za zadanie nagłośnić jej obecność w wirtualnej sferze. Za sprawą Google w jego ręce trafia świetne narzędzie marketingowe, jakim jest wyszukiwarka internetowa. A dostępne metody, jakie wykorzystuje się do promowania stron internetowych w wyszukiwarkach, określane są ogólnie jako optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (SEO). W Polsce przyjął się termin pozycjonowanie, który ma jednak w sensie technicznym ma znaczenie węższe od samej kategorii optymalizacji. Pomijając terminologię, sam proces jest warunkiem koniecznym, choć nie wystarczającym dla zaistnienia strony WWW w świadomości odbiorców. Dlatego już na etapie projektowania i tworzenia strony powinna być ona dostosowana do wymagań stawianych przez algorytmy tekstowe wyszukiwarek. Przede wszystkim należy zadbać o dobór słów kluczowych, które muszą pojawiać się na stronie i jej zapleczu.