Profesjonalne pozycjonowanie

Niestety tylko nieliczne serwisy mogą sobie pozwolić na profesjonalne pozycjonowanie, w którego wyniku osiągną szczytowe pozycje w wyszukiwarkach. Pozostałe serwisy muszą sobie jakoś radzić przy użyciu swoich własnych, czasem bardzo skromnych środków. Dla internautów nie jest to zbyt korzystna sytuacja z racji tego, że strony z potencjałem często są przez nich niezauważalne i przemijają bez echa, gdyż admin zniechęcony brakiem zainteresowania porzuca swój projekt. Profesjonalne pozycjonowanie jest jednak kosztowne, dlatego też opłaca się tylko w przypadku naprawdę konkurencyjnych fraz, oraz dużych serwisów które mogą na siebie zarobić chociażby dzięki reklamom AdSense. Dlatego też przy szukaniu bardzo popularnej frazy jak „piła nożna” częściej będziemy napotykać na serwisy bogate w środki finansowe, a nie merytoryczną treść. Małe serwisy mogą prowadzić reklamę i pozycjonowanie na własną rękę, logiczne jednak że nigdy nie osiągną takiej skuteczności jak serwisy korzystające z usług profesjonalistów.