Dla wielu firm, których funkcjonowanie polega na zaistnieniu w Internecie, jak w przypadku sklepów internetowych, czy specjalistów z branży usług i handlu, kolosalną rolę odgrywa to, jakie miejsce zajmują na liście wyników wyszukiwania. Internauci potrzebujący kontaktu z fachowcem, choćby hydraulikiem czy dentystą ze swojej okolicy, wpisuje w wyszukiwarce Google związane z nimi frazy, po czym sprawdza adresy stron WWW poszukiwanych usługodawców, które wyświetliły się w wynikach wyszukiwania. W zdecydowane większości przypadków wybiera tylko te strony z listy wyników, które znajdują się na jej szczycie. W ten sposób wyszukiwarka taka jak Google służy jako narzędzie marketingowe, do którego obsługi używa się technik nazywanych pozycjonowaniem lub zamiennie optymalizacją. Nawet poważne firmy, popularne marki nie mogą pominąć pozycjonowania w swoich kampaniach marketingu w Internecie. W porównaniu z małymi i średnimi firmami inna jest tylko skala zasięgu takich wysiłków. Istnieją różne metody pozycjonowania, ale większość sprowadza się do tego, by do strony, która ma być w wyszukiwarce promowana prowadziło jak najwięcej wartościowych linków. Ważna jest ich jakość, ponieważ tekstowe algorytmy wyszukiwarki są w pewnym sensie uwrażliwione na to, w jakim kontekście słownym występują linki.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply