W Internecie mamy wrażenie anonimowości i prywatności. Wydaje nam się że nikt nie jest w stanie sprawdzić co i jak robimy. Wrażenie to czasem okazuje się mylne. Wpływ na to ma również zastosowanie reklamy internetowej. Jeżeli firma zajmująca się reklamą zamieszcza baner w witrynie sieci web, ma ona możliwość, dzięki hostingowi plików z grafiką wykorzystywanych w tym banerze oraz dzięki korzystaniu z plików third-party cookies, obserwowania tej witryny przeglądanej przez internautów. Większość przeglądarek ma możliwość blokowania plików cookie innych firm, po to, żeby zwiększyć ochronę prywatności oraz nie pozwolić innym firmom i reklamom na śledzenie strony, nawet w nieszkodliwych celach. Rozwój Internetu i nowoczesnych technologii znacznie utrudnia ochronę prywatności. Wystarczy przyjrzeć się chociażby prawom autorskim, które są nagminnie łamane w sieci. Dzięki Internetowi możliwość wytwarzania kopii nie jest już tak kosztowna. Również ich rozprowadzanie nie wymaga już wielkich nakładów finansowych. Cała ta działalność jest jednak ograniczeniem prywatności i praw autorskich. Poprzez takie działania udaje się jednak zatrzymać tzw. piratów, którzy do rozprowadzenia kopii potrzebują ich reklamy.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply