Przedsiębiorcy a pozycjonowanie

Wielu przedsiębiorców nie chce pozycjonować swojej strony www w internecie. Dlaczego? Powody, które podają, są różne. Niektórym wystarcza do szczęścia zasięg działalności, jaki na dany moment prowadzą. Nie chcą mieć więcej klientów ani zleceń. Nie chcą stosować chwytów reklamowych ani korzystać z narzędzi promocyjnych by udowadniać swoim potencjalnym klientom, że są lepsi, bardziej konkurencyjni od innego Kowalskiego. To ciekawe zjawisko. Z jednej strony Eldorado dla firm zajmujących się pozycjonowaniem, gdyż mnóstwo ludzi korzysta z entuzjazmem z tego narzędzia – a z drugiej cała rzesza ludzi, którzy nie tylko nie chcą pozycjonować, ale też nie chcą mieć w ogóle nic wspólnego z internetem. Czyżby w polskim zaścianku wciąż pokutowało przekonanie, że internet to zło i dzieło szatana? Poważni ludzie spluwają przez lewe ramię, gdy zaczyna się z nimi rozmowę na ten temat. Krążą mity i legendy o fortunach, które przepadły, gdy firmy zaczęły korzystać z medium internetu. A może to jednak nie wina zabobonów, krążących po wsiach i miasteczkach, ale rzeszy nieuczciwych spekulantów, którzy wykorzystując niewiedzę ludzi nieobeznanych z nowoczesnymi technologiami dopuścili się sprzedaży nieistniejących witryn bądź pozycjonowania za grube pieniądze, które nigdy nie ujrzało światła dziennego?