Reklama na blogu

Obecnie blogi modowe (tzw. szafiarskie) lub kanały internetowe dotyczące tematyki mody czy urody cieszą się ogromna popularnością. W związku z tym, wiele firm próbuje wypromować swój towar za pośrednictwem właścicielek i użytkowniczek tych kanałów czy też blogów. Jest to doskonały sposób na reklamę, gdyż osoby te często same z siebie polecają różnego rodzaju produkty, czy to kosmetyczne czy ubraniowe, a tym samym zdobywają zaufanie obserwujących. Wtedy, jeśli osoba taka nawiąże współpracę z jakąś firmą i zacznie polecać jej produkty, bez względu na swoją prywatną opinię, obserwujący najprawdopodobniej ulegną jej poleceniu i sami zechcą wypróbować dany produkt. W ten sposób dana firma zwiększy swoje dochody. Osoba promująca produkty tej firmy również czerpie korzyści z tej współpracy, oprócz tego że dostaje darmowy produkt na własny użytek, to często otrzymuje też wpływy finansowe. Zdarza się, że taka współpraca skutkuje też innymi korzyściami w przyszłości. Jednak będąc obserwatorami całego tego procesu powinniśmy być czujni i zdawać sobie sprawę z tego, kiedy opinia danej osoby jest jej prawdziwym zdaniem, a kiedy jest nastawiona na zyski i zamienia się w pośrednią reklamę internetową.