Obecnie wiele firm stosuje metodę wysyłania reklam bezpośrednio do internautów, wykorzystując ich adresy e-mail. Jej popularność jest naprawdę bardzo duża, jedynie bannery internetowe używane są częściej w tego typu reklamie. Z jednej strony działanie takie może przynieść większe zainteresowanie daną usługą czy produktem, gdyż trafia bezpośrednio do potencjalnego klienta. Jednak z drugiej, właściciele kont pocztowych nie są tym zachwyceni. Wyróżniamy dwa rodzaje reklamy wysyłanej mailem. Pierwszy jest to tzn. e-mail marketing. Polega on na wysyłaniu reklamy bezpośrednio na konto pocztowe konsumenta, bez jego zgody i wcześniejszego zapytania. Reklama ta może przybierać różne formy, najczęściej jest to reklama graficzna, która wyświetla się bezpośrednio w oknie poczty. Reklamy te są też wysyłane jako pliki html, tekstowe czy flash. Wraz ze wzrostem szybkości Internetu zwiększają się też dostępne rozmiary wiadomości. Pozwala to na wysyłanie bardziej rozbudowanych reklam. Kolejnym rodzajem reklam wysyłanych mailem jest reklama w biuletynie elektronicznym, nazywanym inaczej newsletter. Główną różnicą pomiędzy e-mail marketingiem a elektronicznym biuletynem jest fakt, że w większości przypadków, przy biuletynie elektronicznym klienci sami zapisują się na listę i chcą otrzymywać tego typu wiadomości.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply