Chyba każda osoba, która choć trochę interesuje się szeroko pojętymi kwestiami marketingu i reklamy wie, że dzieci są najbardziej podatne na tę formę zachęty do kupowania wybranych produktów. Nic więc dziwnego, że wiele firm produkujących zabawki czy słodycze, prowadzone przez siebie działania marketingowe kieruje właśnie do tej grupy odbiorców. Oczywiście zasada ta dotyczy także reklamy internetowej. Tutaj przodują zwłaszcza producenci zabawek, którzy za pomocą banerów czy aplikacji umieszczanych na stronach z darmowymi grami, chcą zachęcić najmłodszych do kupowania zabawek lub gier komputerowych. Oczywiście reklama internetowa dla najmłodszych musi być odpowiednio przygotowana. Przede wszystkim powinna zawierać elementy przyciągające uwagę dzieci. Dobrze więc, gdy łączy w sobie elementy angażujące różne zmysły, na przykład wzrok i słuch. Ponadto reklama internetowa dla dzieci powinna być przez najmłodszych oglądania jak najczęściej, ponieważ tylko wtedy młodzi internauci utrwalą sobie jej treść i oczywiście przypomną ją sobie podczas zakupów. Jednak twórcy tego typu reklam musza się także liczyć z tym, że wiele koncernów informatycznych produkujących popularne przeglądarki umożliwia blokowanie wyskakujących reklam. W rezultacie w sieci toczy więc prawdziwa walka między marketing owcami a informatykami o to, kto znajdzie sposób na przechytrzenie tego drugiego.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply