Nowoczesne firmy, ale również i te, które już funkcjonują sporo lat zaczynają odchodzi od dawnych, tradycyjnych form marketingu. Do takich zaliczyć możemy reklamę papierową, która obecnie się w żaden sposób nie sprawdza tak dobrze jak reklama w sieci. Teraz stawia się na znacznie szerszy zakres przekazu informacji. Mianowicie chodzi nam o wyżej wspomniany Internet. Wraz z rozwojem wyszukiwarek zaczęły pojawiać się reklamy w wyszukiwarkach. Na początku były to tylko banery. Zresztą dawniej samą reklamą można było nazwać posiadanie strony internetowej. Obecnie sama strona jest niewystarczająca. Konieczne jest podjęcie odpowiednich działań, aby można było mówić o skutecznej reklamie w wyszukiwarkach. Wirtualny świat otacza nas z każdej strony. Obecnie mało kto, nie posiada komputera oraz podłączenia do Internetu. Jest to idealne rozwiązanie – możemy nie tylko komunikować się z rodziną pochodzącą z najdalszych zakątków świata, ale również i świadczyć usługi przez Internet i sprzedawać produkty. Reklama w sieci daje nam ogromne możliwości. przede wszystkim za pomocą jej docieramy do największej grupy potencjalnych klientów. Zdobywanie linków, czy pozycjonowanie okazują się skutecznymi metodami na promocję firmy. SEO w szczególności odgrywa znaczącą rolę w świecie wirtualnym – dba o reklamę firmy.