Wiarygodność

Internet jest obecnie platformą służącą ludziom do komunikacji interpersonalnej. Jeszcze kilka lat temu służył jedynie do zdobywania informacji, dziś ta funkcja powoli zanika, czy też raczej przeobraża się w coś innego. Dziś, zamiast wyszukiwać hasła za pośrednictwem internetowych wyszukiwarek, ludzie wolą zadać pytanie i otrzymać odpowiedź bez angażowania zasobów poznawczych. W tym celu używają na przykład for. Dzięki temu możliwa stała się reklama w Internecie wykorzystująca ten aspekt życia społecznego. Aby jednak tego rodzaju reklama w Internecie była skuteczna, należy pamiętać o budowaniu wiarygodności osoby, która reklamuje dany produkt. Jej działalność na forum nie może ograniczyć się, jak to często bywa, do pisania tekstów reklamowych. Osoba ta musi funkcjonować w społeczeństwie forum, musi wkupić się w strukturę użytkowników, co z reguły ogranicza się do bycia rozpoznawalnym przez kilku najbardziej poważanych, czy aktywnych w przypadku for młodzieżowych, forumowiczów. Tym sposobem reklama w Internecie zamieszczana przez taką osobę zdobywa na wiarygodności, jest rzadziej podejrzewana o bycie materiałem promocyjnym, a zarazem wymaga więcej czasu, a więc i większych nakładów finansowych. Mimo tego zdecydowanie warto jest zdecydować się na tą formę reklamy, jest ona bowiem o wiele bardziej skuteczna.