Wyszukiwarki w marketingu internetowym

Od kiedy uporano się z uporządkowaniem ogromnej ilości informacji w Internecie, jest ona bardziej dostępna i jak można przypuszczać, bardziej wartościowa dla użytkowników. Funkcję instrumentu, które służy selekcjonowaniu informacji w Internecie jest wyszukiwarka internetowa. Powstaniu i rozwojowi wyszukiwarek od początku towarzyszy pozycjonowanie stron. Administratorzy, określani jako webmasterzy próbowali doprowadzić do tego, żeby ich strona pojawiała się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. W tym celu wykorzystują wiedzę o działaniu elementów i całości algorytmu wyszukiwania – w przypadku giganta wśród wyszukiwarek Google jest nim PageRank. Algorytm do informatyczna formuła, która analizuje kilkaset czynników i na ich podstawie prezentuje wyniki wyszukiwania określonych treści. Pozycjonowanie to przede wszystkim promowanie określonych stron WWW na konkretne słowa i frazy. Celem jest osiągnięcie pierwszej pozycji na liście wyszukiwania Google ze względu te wybrane słowa. Jeden rodzaj działań dotyczy dostosowania zawartości kodu strony pod kątem wyszukiwarek. Drugi obejmuje zestaw technik służących temu, by po wpisaniu określonych, kluczowych wyrażeń promowana witryna znalazła się na jak najwyższej pozycji na liście wyników. W ten sposób można tanio i skutecznie wypromować stronę.