Serwisy takie jak youtube umożliwiły w obecnych czasach zrezygnowanie z tradycyjnych metod reklamy, choćby tylko w części. Reklama może być postrzegana jako forma sztuki, jako rozrywka, jeśli oczywiście trzyma odpowiedni poziom. Dzięki takiemu podejściu Internautów, nie jest potrzebny żaden dodatkowy wabik, jak film czy serial – ludzie sami z siebie chcą oglądać materiały reklamowe. Tego typu reklama w Internecie nie ma ograniczeń czasowych, samo zamieszczenie jej jest darmowe, a komunikacja między poszczególnymi internautami tylko wzmaga proces przekazywania owej reklamy dalej. Istnieje jednak ryzyko, związane głównie z komentarzami. Pojedyncza osoba rzadko coś zauważy, a nawet jeśli zauważy, ma niewielką możliwość dotarcia do szerszej publiki. Jeśli jednak reklama w Internecie jest zamieszczona tam, gdzie można dodawać komentarze – niepochlebne, złośliwe, aczkolwiek żartobliwe opinie na jej temat również się wybijają. Jest to ten aspekt reklamy, na który twórcy nie mają żadnego wpływu, a który może – w wyniku niedopracowania – wywołać małą burzę i pokrzyżować szyki marketingowców. Dlatego też niezbędne są badania takiej reklamy zanim trafi ona do Internetu, pod obstrzał krytyków.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply